Sidevisninger i alt

Søg i denne blog

torsdag den 11. februar 2010

FIND HOLGER!

....eller nowet! Kender I dét når noget vokser sig vildt svært og uoverskueligt inden i hovedet? Sådan har jeg lidt haft det med mønstrene i 'GUDEBOGEN' alias 'Børnetøj du selv kan sy' af Elsebeth Gerner, som jeg har liggende i ægte 70'er udgave.
Jeg kiggede på mønstervirvaret, og tænkte FIND HOLGER! Det værste er jo næsten, at de i forordet skriver: "Bogen dækker det tøj dit barn har brug for i alderen 0-4 år. Det er nemt at gå til, selv for en nybegynder, på grund af de udførlige arbejdsbeskrivelser og de enkle mønstre der findes i hel størrelse"
Men efter at have nærstuderet de ca. 1 milliard streger og fine mønsteranmærkninger skrevet med sirlig skråskrift, lykkedes det alligevel at lokalisere bondeskjorten, som jeg havde planer om at sy.


Der var ikke langt fra tegning til symaskine denne gang. For og bagstykke klippede jeg i ét stykke for at spare skuldersømmen, og så var det sværeste egentlig 'bare' at fifle lidt rundt med skråbåndet i alle rundinger.

Så nu er der dømt retro-sommer i str. 92 og 74.
Min mors dynebetræk fra 70'erne som skulle have været smidt ud, pynter nu på drengenes mælkedrengestribede skjorter. Jeg kan næsten ikke vente med at se hendes ansigtsudtryk, når hun ser dem!





 Min mand troede så at skjorterne var til at BAGE i. ;-D Tror han mente at der var en vis lighed med skåneærmer i det blomstrede ærme... men ærligt talt: Hvad forstand har MÆND på den slags??? JEG er i hvert flad vild med retrostofferne, og krydser fingre for, at bare en LILLE give-away af fede retro-lækkerier fra GROOVYBABY's fede blog lander på vores hjemmeadresse: http://groovybabyandmama.blogspot.com/2010/02/giveaway-retrostof.html 
Prøv f.eks at tjekke hendes anorakker ud! Øj: så fine, så fine, så FINE!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar