Sidevisninger i alt

Søg i denne blog

tirsdag den 11. januar 2011

ARE YOU NUTS?

Det er jeg! Helt skør med nødder i alverdens udgaver. De brændte til Jul, de saltede mandler sammen med en kold pilsner, hasselnødder i shokolade. YOU NAME IT!
Så gryden har simret og jeg har ristet peanuts i en karamel-kaffe-blanding. MUMS siger jeg bare. De er GO'E! Vil I se mine gode nødder?
...og har du forelsket dig i en filtskål, så kan du se hvordan den laves lige HER hos FruMelgaard! Tak for nem og god idé!
DIY på go'e nødder:
3 dl hasselnødder eller usaltede peanuts
1 æggehvide
1/4 salt
1 dl sukker
1 tsk fintmalet espressokaffe

****
Varm nødderne på en pande, til skallerne løsner sig. Hæld dem i et viskestykke, og gnid dem mod hinanden, så skallerne ryger af. Pisk æggehvide og salt stift. Tilsæt sukker og kaffe, og vend nødderne i blandingen. Risk nødderne for svag varme på en tykbundet pande i 15-20 minutter under konstant omrøring. Begynder panden at ryge, skal du skrue ned for varmen. Lad nødderne afkøle, og spis dem som snack eller til is og kager.


En del af portionen er pakket i cellofan og lagt i filt-snackkurv og pakket ind til pakkeleg i mødregruppen i morgen. Til samme anledning har jeg også pakket en hjemmesyet hagesmæk ind, for det kan en småbørnsmor vel altid bruge?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar