Sidevisninger i alt

Søg i denne blog

tirsdag den 11. januar 2011

VOKSI

Har I set at Lis holder ny Voksi-Workshop? kig ind hos: karlssonskludeskab.blogspot.com Altså personligt, så HAR jeg fået min lyst styret. Faktisk er det helt og aldeles hendes skyld, at jeg blev nødt til at sy et betræk til min ellers aldeles udmærkede Voksipose. Se bare her. SÅ smukt skal det da gøres. Livets træ og alle regnbuens farver = JORDENS FEDESTE VOKSI!




SO EIN DING MUSS ICH AUCH HABEN... tænkte den forvildede, højgravide hjerne dengang i starten af april måned (2010). Og igang gik hun. Med at tegne af (svært med kæmpe gravid mave) at søge hjælp hos kreative kvinder på Babyxplore, at tænke så det knagede, at applikere osv. osv. Jeg svedte bravt, og den 10. april lidt over midnat lavede jeg følgende indlæg på før-nævnte babyforum:

Min VOKSI er færdig, men det er for mørkt til at tage billeder. I stedet får I lige en takketale i bedste OSCAR-AWARD-STIL

TUSIND TAK TIL:



* Min yndlingsblogger Lis fra Karlssons Kludeskab, som flashede den labre multifarvede Voksi, som gjorde at jeg bare MÅTTE sy en version selv!
* Maj-Britt (Majse1980) for den fine billedvejledning. Den gjorde at jeg turde kaste mig ud i det, og hjalp mig rigtigt godt på vej.
* Bettina (Chickabee) som var så sød og rar at donere mig 2 anorakpinde, da mine lokale stofpushere meldte alt udsolgt og ingen planer om at få dem igen. Du er en skat!
* Mette (Sveskemor) for at lave 5 meter gul tittekant til mig, og for den gode tutorial i påsyning af selvsamme. HELT VILDT at det lykkedes i første forsøg! Du er for sej til at forklare tingene.
* Sigrig (Ziden) for gavmildt at fortælle om sine egne genvordigheder med voksi-syningen. Tror NEMT at jeg kunne have begået mange af de samme 'brølere' hvis ikke du havde haft selvironi nok til fortælle om dem herinde!
* Alle jer der før har syet voksier og lagt billeder på af dem, og beredvilligt svaret på spørgsmål. Tråden har været fantastisk inspiration.
* Sidst men ikke mindst: ALLE I SØDE KREA-KVINDER DER HUSERER HER PÅ BX!! I er fantastisk selskab, altid hjælpsomme, en stadig inspirationskilde og ..... bare DEJLIGE!!!

.....og nu da Voksien ENDELIG er færdig og jeg ikke kan få taget et ordentligt billede, så skal det dælme nok lige passe at jeg føder i nat!


Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal takke Lis for hendes indirekte medvirken til min DIY-fødsel alene hjemme på badeværelset næste morgen. ;-) (Læs om den vanvittige fødsel her) Tror at al den kravlen rundt på gulvet har været med til at sætte gang i sagerne.
Set i bagklogskabens kloge lys, skulle jeg nok bare have betalt mig fra at HUN syede én til mig. 1300 er altså BIILIGT for sådan et betræk! Men altså så havde historien om min voksi og fødslen jo været knap så god, og jeg er nu stolt over at have fået ALLE originalvoksiens detaljer med plus lidt ekstra.


Voksien før:


Her er min version syet i mælkedrengestribet yderstof, grønt/mint samt rødt inderfoer, gule tittekanter og applikation.


nærbillede af applikationen:


Når man åbner posen:


Posen bredt helt ud - fra begge sider:

For at den ikke skal være for varm til et sommerbarn er 'dynen' syet i fleece med gule anoraksnore:


...til vinterbrug har jeg jo ulddynen med de brune anoraksnore, som stadig ser fedt ud til det brune træ og de gule tittekanter. Jeg GLÆDER mig til at trille min lille lynkineser rundt i det Odenseanske sommerlandskab i den.

Det er bestemt ikke et gør-det-selv-projekt for nybegyndere. Men er du alligevel hooked på at forsøge dig, så TILMELD DIG LIS' KURSUS! kig ind hos: karlssonskludeskab.blogspot.com
Jeg er sikker på, at med hende i hånden slipper du for alle de grå hår og hovedbrud JEG havde over opgaven.
Voksien er jeg stolt af... med dette er nu mine bedste 2 gør-det-selv-projekter:









2 kommentarer:

  1. TUSIND TUSIND TUSIND tak for dine søde ord :)
    Jeg må hellere tilføje, at en voksipose med applikation koster 1300,- og ikke 800,- det kunne sletslet ikke løbe rundt. Derfor kostr workshoppen også kun 1000,- og så kan man jo efterfølgende sy lige så mange betræk man lyster med det mønster man får.

    Tak igen for den fine omtale.

    KNUS
    Lis

    SvarSlet
  2. Hej Lis. Ja, jeg så godt at du har sat prisen på pose med applikation højere.... Og ganske forståeligt. Jeg synes faktisk stadig at 1300 er billigt! Jeg skal nok rette prisen i indlægget, når jeg ikke lige sidder ved I-Pad'en. Jeg kan simpelthen ikke greje hvordan man scroller på sådan en fætter. Og tak for kigget ind i mine ydmyge gemakker. Jeg har 72 kreasider med kreationer liggende i en tråd på babyxplore... Måske nogle af disse med tiden finder vej til blogland også?
    Vi ses på din blog!h

    SvarSlet