Sidevisninger i alt

Søg i denne blog

tirsdag den 11. januar 2011

DIY: CYKELSLANGEARMBÅD

CYKELSLANGEARMBÅND TUTORIAL:

Inden Jul var jeg med sønnerne på henholdsvis 3 år og 8 måneder på KULTURMASKINEN i Odense. De havde krea-dage for børnene, og det var et slaraffenland for kreative sjæle. Det var dog BØRNENE der skulle lave ting, og vi andre var bare med som hjælpende hænder. Men deres armbånd af cykelslanger MÅTTE jeg eftergøre, da jeg kom hjem.
Jeg vadede derfor over til den lokale cykelhandler for at høre hvad sådan en slange egentlig kostede. 45,- PYT, tænkte jeg, der er nok til et par ambånd, og så er det billigt nok.


"Hvilken type skal du bruge" spugte den venlige cykelhandler, og jeg bedyrede at det var fløjtende ligegyldigt, idét jeg havde tænkt mig at klippe den til atomer og lave smykker af den.
"Jamen, må den så ikke gerne være brugt?"spurgte den hurtigttænkende forhandler... og jeg vandrede derfor ud derfra med to brugte slanger helt og afdeles gratis.

Prototypen er færdig, og kommer med til pakkelegen i mødregruppen i morgen. Anyways... for meget snak og for få billeder. Her er dagens arbånd i cykelslange, og en TUT (tutorial) så I kan DIY (Do-it-yourselves):





* Køb en cykelslange, eller tig dig til en brugt.

* Køb smykketråd... det der robuste super-elastiske noget. Søstrene Grenes ar haft det,og ellers i Panduro.

* Klip slangen i ca 5 mm brede strimler

* Find en ROBUST nål med skarp spids (ikke en stoppenål) i syæsken, og tråd den dobbelt med smykketråden.

* Sæt cykelslangestrimler på nålen på kryds og tværs og træk forsigtigt gummistykkerne på tråden.

*Bliv ved til du har et armbånd, og bind en solid knude.

* VASK armbåndet! Ja det lyder åndsvagt, men cykelslanger har talkum indeni, så arbejdet drysser, og man ender med et armbånd, der er rimeligt smurt ind i hvidt pulver. Fortvivl ikke: Dette er smykket der kan tåle en tur opvaskebaljen.

1 kommentar:

  1. Ihh Gitte, det ser super sejt ud, det må jeg prøve. Tak for DIY'en :-)

    SvarSlet