Sidevisninger i alt

Søg i denne blog

onsdag den 3. februar 2010

FASTELAVN

Legestuen holder Fastelavn, og ikke på vilkår om ungen skal komme som 'Hafferlaf nr. 4' hvis mor her på nogen måde kan undgå det!!! (Er udvalget i BR og lignende i de størrelser ikke bare rædselsfuldt dårligt?)
Sidste år havde vi stor succes med at udklæde Oscar som "Oscar Bin Birkmose" .... eller 'Mors lille terrorist' om man vil! ;-) Hvid gallabiya og et mini-partisanertørklæde syet på en hvid bomuldshjelm. Har desværre kun nogle slørede billeder af krudtuglen i tøjet, for siden han lærte at gå har benene gået som trommestikker.


Men hvad med i år? Tjaaaa.... hans mor havde egentlig skumle planer om at sy en bolero og et par knæbukser i en fantastisk pink/lilla/guld-mønstret velour indkøbt for år siden i en pakistansk biks på Vesterbro, tilføre et kappe i gul/pink og fabrikere et pon-pon pyntet spyd, og stille op med Danmarks mindste tyrefægter. Synes stadig det er en hylemorsom idé... men det rigtigt morsomme ville jo være SELV at kunne ledsage ham iført min fantastiske Sevillanas-kjole, så den er hermed gemt til en senere Fastelavn.

Idéen kom til mig ganske uventet. Jeg sad og syede på en pude til hans værelse... og pludselig slog det mig, at hvis jeg ventede med at sy puden sammen, og i stedet kantede nødtørftigt og isatte et par stropper og bindebånd, så havde jeg da jordens nemmeste fastelavnskostume, som kunne blive til føromtalte pude efter fastelavn.
Så i år bliver Oscar simpelthen et AGERN!


 
Med en brun bluse og et par limegrønne strømpebukser og knæbukser under bliver han da lige til at spise!
....Oscar og lillebror i maven kommer garanteret til at HADE Fastelavn, når de bliver ældre: Jeg har nemlig et barnligt udklædningsgen, som udleves på bedste vis i den orientalske dans. Ergo har mor ALTID lige et kostume eller 10 hun kan kaste over sig selv eller veninder i tilfælde af en udklædningsfest!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar