Sidevisninger i alt

Søg i denne blog

tirsdag den 9. februar 2010

Der er UGLER i mosen

DER ER UGLER I MOSEN

....eller på Spurvevej om man vil!
I hvert fald har jeg været i gang med applikere lidt mere (Læs MEGET mere!) Oscar sover nemlig stadig med himmel på sin seng, så den vil jeg ikke tage fra ham, bare for at lillebror kan få den på arvevuggen. Ergo måtte jeg jo enten købe eller sy en ny himmel.
Det blev det sidste. Altså sy selv. Men det er dælme også SIDSTE gang jeg gør det, for hold op hvor er dét der gennemsigtige stof da noget arveligt L*RT at sy i, og få lige og pænt. Det skøøøøøjter jo rundt! Men igennem kom jeg, deraf overskriften: Der er simpelthen ugler på rad og række. Vågne, halvsovende og sovende.






Nu burde jeg jo flashe himlen monteret på vuggen, men det kan ikke lade sig gøre, for den står stadig på mine forældres loft. Men det er denne gamle moseskurv, som både min far, jeg og Oscar har ligget i:




Jeg syede en hørfarvet kappe til den sidst jeg var gravid... den blondebesatte bæk og bølge med lilla bamser, som min mor havde gemt fra min tid i vuggen PASSEDE sig ligesom hverken til en dreng eller til moderens smag!
Sådan endte Oscars vugge dengang med at tage sig ud.

Og når nu jeg havde gang i maskinen og havde fået lavet en himmel, så MÅTTE jeg jo lige lave et lille dynebetræk der matchede. Ugler, ugler, ugler overalt:



Det samlede indtryk må I dog vente med, for manden er også en rigtig 'gør-det-selv-type' og det går i øjeblikket ud over vores badeværelse, så alting STØVES til. Jeg venter derfor lige med at få vuggen hjem til han er færdig, og alle sytingene pakkes i mellemtiden ind i plasticposer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar