Sidevisninger i alt

Søg i denne blog

mandag den 14. marts 2011

FASTELAVN

Velling Friskole var stedet for årets store Fastelavnsfest. Og her kunne man altså finde virkeligt kreative indslag på kostumefronten. Gustav som Guldkaramel vakte pæn opmærksomhed, men jeg var selv helt VILD med denne smadderfine idé, som jeg simpelthen bliver nødt til at dele.

Udklædningen er til en lille 'rengøringskone'. Pigebarnet løb jo rundt og havde det herligt, så her må i nøjes med min beskrivelse:
Forklæde om livet, gummihandsker på hænderne og et tørklæde bundet om håret i bedste vaskekonestil. Hvad der virkelig gennemførte kostumet var tilbehøret. De havde taget en af disse hersens metalrullevogne, som folk ofte har stående på deres badeværelser. Den var så udstyret med skraldepose, gulvmoppe, stabler af viskestykker og gulvklude, støvekost, glassex etc. FANTASTISK! Se selv:




Eller en filtet hat til verdens sejeste heks. Komplet med slange og kindtænder, der dinglede fra hattens spids!


Min søde mand havde ladet skægget stå i en uges tid, og da jeg ikke rigtigt gider at stryge skjorter, var det en smal sag at være ubarberet pirat med krøllet skjorte. Det krævede sådan set bare en tur i min skuffe med tørklæder og et smut ind i klæd-ud-kassen på sønnikes værelse. Vupti: En gæv PIRAT!


Og jeg indviede mit hurtige bidronningekostume. Note til mig selv: Hvis man skal i tæt menneskemylder er det en fordel at bruge LIDT stivere ståltråd til sine vinger! ;-)


Og at lille Gustav har hermed fået sin første kæreste! Dagmar Ida på 14 måneder syntes at han var aldeles henrivende og uimodståelig. (Hun er nu også ganske dejlig selv!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar