Sidevisninger i alt

Søg i denne blog

lørdag den 12. februar 2011

FERM

FERM LIVING er ret ferme til at ramme med deres prints på puderog tapet. Og de har også ramt her i huset. Det er godt nok lidt tid siden, men old news er vel bedre end no news? LOL ;-)
Til april har vi boet i vores hus i 2 år. Vi flyttede ind i hvad jeg i spøg kaldte RUINEN og startede med at hive taget af hele hytten, vælte et par vægge, bryde gulv op og skrabe os gennem utallige lag 70'er tapet for at nå ind til de rå vægge, rykke køkken og bad ud og så stå i de sørgelige rester og tænke: DET ER EN OMMER! Vi startede med bare at tapetsere og male alt hvidt, for vi kunne ikke rigtigt overskue andet... men jeg må nok sande, at selvom jeg synes det ser SÅ tjekket og praktisk ud med minimalisme i boligblade, så bliver jeg det aldrig selv. Jeg fryser og synes at vægge bør dekoreres og pyntes og så flytter al den hyggelige kaos ellers ind.
Nå... men midt i renoveringen stikker min mand mig en pensel, og beder mig male sokkel og kælderskakt på huset. (Hvorfor får man altid sådan noget keeeedeligt arbejde?) Men man kender mig dårligt, hvis man tror at man kan udstyre mig med en pensel og en spand sokkelmaling og så tro, at man kommer hjem til en sokkel malet sort og en kælderskakt malen grå og nix weiter. Næh: Da vi nåede kælderskakten kedede jeg mig så bravt, at jeg måtte tage mig et lille hvil med en pude i ryggen. FERM LIVINGS pude med fuglene på grene (Lovebirds). Og mens jeg sad der og gloede på det kedelige arbejde i kælderskakten, så fik jeg idéen om murmaleriet. Så nu har vi kvidder på trappen!



Jeg skal lige hilse og sige, at sokkelmaling altså ikke er jordens nemmeste og mest letflydende maling at arbejde i ;-) Manden min er heldigvis så overbærende, at han blot synes at mit udsmykning af kælderskakten var et sjovt indslag i hverdagen. (Ellers skulle han nok også have giftet sig med en anden, ik'?)

Og FERMS indflydelse stopper ikke her. I efteråret besluttede jeg mig jo til, at jeg ville prøve at strikke, og jeg lavede mig derfor lidt strikkeprøver i uldgarn. Bare sådan for at lære maskerne at kende. Og hvad gør man så med sine strikkeprøver? Smider dem ud? NEJ DA! For jeg hvade jo lige set disse vaser i et boligblad:



Ergo blev et par gamle vaser og lysestager pakket ind i strik og sammen med en håndfuld kastanier samlet sammen med den 3-årige hyggede et lille efterårs-tableau i stuen frem til tiden hvor det blev erstattet af julepynt.



Strikken er for længst gemt i en skuffe og erstattet af forårsbebudende sager, men stearinlys-flakken gennem strik er altså en hyggespreder der kan anbefales i de kolde måneder.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar