Sidevisninger i alt

Søg i denne blog

onsdag den 2. marts 2011

TILLYKKE!


Ungernes kusine, Marie, fylder 5 år på søndag. Men på søndag har vi jo travlt med at slå katten af tønden på hendes tre ældre brødres friskole, så hun har inviteret til gilde om lørdagen i stedet. og hun er efterhånden blevet en modebevidst ung dame, der ved hvad hun vil have. Kan det undre nogen at yndlingsfarven er lyserød? (Det er vist ret generelt for piger i den alder, lader jeg mig fortælle.)
Da min 'store' søn på 3 hørte at vi skulle til fødselsdag mente han straks at han skulle have sin 'fødselsdagsbluse' på, og at MARIE OGSÅ SKAL HAVE SIN PÅ! (.....forstod du hintet mor???) Så den lokale Fakta blev igen besøgt, og et styk pink bluse blev hjembragt, så fødselsdagsapplikationen kunne komme på.
Til lagkagen er der brugt en stump fra en jordbær-bandana fra Søstrene Grenes. I julegave fik Marie nemlig en Jordbær-nederdel, som hun har døbt 'YNDLINGSNEDERDELEN!' (Så gider man jo godt at sy til ungen, ik'?)

Og nu vi var ved maskinerne, og Marie faktisk sætter pris på anstrengelserne så blev der også lavet en fødselsdagsnederdel med cupcakes på lommen.
Det var så på den, at jeg endte med at mangle 2 cm kantebånd! :-( Løsningen blev, at det nu er en 3/4 sol MINUS 2 cm! LOL! :-)


Festligt Fødselsdag til Mari-sen!



Det med fødselsdagsblusen er jo egentlig en gammel ting. Jeg tror at jeg første gang så den i utallige udgaver på ETSY, og jeg ved derfor ikke hvem der kom først med idéen. Sorry. Ville ellers gerne give rosen videre til hvem hun nu end er. Men dette er i hvert fald min tredie fødselsdagsbluse so far.
Den første var til en lille pige i Oscars dagpleje:



Og den anden var til Oscars 3-års fødselsdag. (Det er så den bluse han vil have på, på lørdag.)



Han fik dengang 'ballonbukser' til, for en fødselsdagsnederdel med kagelomme syntes jeg alligevel ikke rigtig gik til den unge mand. ;-)



Hov.... det var Maries fødselsdag vi kom fra. Jeg vil gerne udfordre små pigers hang til lyserødt, så med i pakken kommer denne multifarvede med turkis rib:


Synes du, at du genkender stoffet? Det er sengetøj fra IKEA. De har lige haft 2 sæt til 1 sæts pris... det vil sige 8 METER STOF for 60 kroner!!! Det kunne jeg ikke stå for, så Marie må nok se frem til at få smockbuksedragt i samme stof. Jeg vil nemlig lære at smocke, ja jeg vil så!

1 kommentar:

  1. Tack för titten hos mig och dina fina ord!
    Du är väldigt inspirerande själv. Så många fina saker du gör. Jag kommer att följa din blogg via bloggkoll.
    Jag har ingen knapp på min blogg. Får fixa det. Annars är bloggkoll kanon att anävnda.
    http://www.bloglovin.com

    SvarSlet